Avundsjuk

En vecka varje år kan jag inte göra annat än att längta efter något jag inte har. Den veckan har precis avslutats i Los Angeles. Just denna vecka finns det ingenting på denna jord jag hellre gjort än svettats, köat och köat lite till i de enorma mässhallarna sominhyser den årliga spelmässan E3 (Electronic Entertainment Expo).

E3 är spelvärlden svar på Filmens Cannes, här samlas alla de stora för att skryta, glänsa och göra allt de kan för att visa spelvärlden vilka det är som kommer regera branchen i ett år framöver. Här hålls "presskonferenser", mer liknande välregisserade föreställningar där de olika företagen placerar sina sörsta profiler på scenen och låder dem presentera de kommande projekter på en bioduk i bakgrunden. Tänk er att få vara en av de personerna som sitter där och upplever allt detta. 

Svettigt? Ja.
Trångt? Ja.
Psykiskt utmattande med så många intryck på så kort tid? Ja absolut.
Helt underbart? JAAA!!!

De flesta vet att min dröm är att jobba med spel, gärna med speljournalisitk. E3 är speljounrnalistens mekka. Någon gång ska jag dit.


G.A.F.L
// Daniel Moretto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0