Arboga medeltid

Arboga medeltidsdagar var faktiskt riktigt bra. Man kan ju inte jämföra det med Gotland men om man ser det för vad det är så blir det riktigt bra. Jag spenderade mest tiden med att strosa runt och kolla på olika event, det vart en konsert med kören Friska Lunger, tornerspel, rodd och gyckleri.

Friska Lunger var verkligten SJUKT bra, hade velat hitta ett youtubeklipp och lägga in här men hittade inget tyvärr.

Tornerspelet var det väl inte jättehög klass på men fortfarande alltid roligt att se plåtfolk på häst rida rund och slå sönder saker med stridsgissel. Jag fattar däremot inte hur man kan tornera på fjordingar vilket två av riddarna gjorde... Och så vann fel lag.

Rodden hade jag turen att komma den dagen det var final. riktigt roligt att se faktiskt, överraskande roligt tillochmed. Satt på en slänt och tjoade lite. Grattis till de som vann och rätt åt alla som förlorade!

Gycklerierna var också riktigt bra, några av killarna hade precis kommit från ön och var lite slitna men det var bra ändå. Pratade en hel del med dem och alla var väldigt snälla. För att vara lömska och allmänt livsfarliga gycklare då!

I framtiden kan jag mycket väl tänka mig att spendera en dag om året i Arboga om det nu blir så att jag inte kommer iväg till gotland flera gånger, gud förbjude!


G.A.F.L
Daniel Moretto

Kommentarer
Postat av: Mona

Jag älskar Arboga och hade gärna varit där just den här lördagen. Mina 3 grabbar hade superskoj. Både Loke och Samuel fick var sitt svärd och pilbåge, så nu skjuts det pil hela dagarna här ute. Jag har lovat Loke att jag ska sy medeltidskläder åt honom som han ska ha på sig nästa år.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0