Star Trek

Star Trek har gått och blivit film (igen?)
Jag ska vara helt ärlig mot er, jag är en nörd på många sätt och gillar rymdsagor stakt men kalla migsjälv för treckie skulle jag aldrig.

Hur som helst var jag med min hemliga älskarinna och såg filmen på Bio igår. Det var absolut ingen dålig film men heller ingen jag kommer dö av att inte se igen på ett par år eller så. Tidningarna hade tydligen skrivit innan att han som spelade den nya Spock var som född för rollen och det stämmer. Han har tidernas fulaste ögonbryn och är så logisk att man vill strypa honom, två typiska karaktärsdrag hos Spock.
Resten av skådespelarna känns inte lika rätt och handlingen är högst tveksam. Men regisörerna lyckas rädda många av de dåliga lösningarna med natt strö på en stor dos humor.

Summa summarum -  gillar du Spock kommer du älska filmen, för oss andra.. mjo en helt ok actionrulle.







G.A.F.L
// Daniel Moretto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0