Människan är bra sne!



Idag stog jag på en stege och hängde en skylt på jobbet (jag jobbar på IKEA om det är någon som undrar)
Då jag står på en stege och som i tidigare inlägg konstaterat är en slö person bestämmer jag mig för att slippa klättra ner för stegen och se efter så att skylten är rak. Jag bestämmer mig för att be kollega om hjälp. Det blev Daniel Persson, lång trevlig kille.

Jag ropar då som sagt på Persson och i detta nu står han helt rakt och vanligt vid en säljdisk.
Jag ber honom komma. Både han och jag är helt raka, lodräta i relation till golvet.
Han går mot mig med gungande långa steg, fortfarande helt rak och ingen tendens till snehet.
Det är här det skumma börjar:
När han väl är framme och jag ber honom kolla om skylten är rak förvrids han till något snett, krokigt och... snett.

Är det lättare att se om skylten är rak om han ställer sig snett?
Det är inte första gången detta händer, ber man kunder eller andra kollegor om hjälp händer samma sak. Jag är nästan 100% säker på att jag själv gör likadant!

Till en början trodde jag att detta kunde bero på att man ville få ned huvudet i linje med underkant på skylten men det alternativet har rationaliserats bort allt eftersom jag funderat över detta då det oftast finns en hel hög med andra fasta punkter att använda som måttpunkter runt omkring..

En annan teori är att man antar att skylten är sne och på förhand ställer in sig därefter och inbillar sig att man lättare upptäcker sneheten genom att hamna i våg med den..

 Testa läsa texten på denna bild som exempel




Haha, erkänn att du verd på huvudet!! :D



Det enda jag kan konstatera är att Människan är fan bra sne!


G.A.F.L
// Daniel Moretto

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Grattis med blogg haha snygg design! -tummen upp-

2009-05-13 @ 00:26:49
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/
Postat av: Jag

haha! Tackar... eller njae, du ska allt få se! :P

2009-05-13 @ 08:18:34
Postat av: Emma

Ihi vad roligt att du bloggar! :) Ska följa denna slaviskt och förväntar mig dagliga uppdateringar! Nu ska jag pyssla vidare med min uppsats, 1 vecka kvar nu! KRAM

2009-05-13 @ 08:20:17
URL: http://namnnil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0