GMV

God Morgon Världen!

Så var äntligen lördagen här! Jag ska till Arboga på medeltids-dagar så har sett fram emot detta ända sedan i tisdags. Var däremot tvungen att börja dagen med att sy ihop mina kläder.. Visst det är bra med hål i lajvkläder men inte när de börjar bli FÖR stora eller sitta på dumma platser (skrevet).

Bröt även mot en av de allra heligaste lajv-reglerna igår när jag för första gången tvättade mina kläder! Detta ledde till en insikt, antingen gör jag det oftare så de håller sig relativt rena eller aldrig mer så jag glömmer bort hur äckligt det var!

Det blir i allafall röda byxor och en vit (grå) pösskjorta, inga skor men en massa lull-lull i form av väskor, pinglor och dyligt.


Något i stil med detta. (Bilden tagen 2005)

Skitkul ska detta bli!! Nu börjar det bli dags att klä på sig o ta sig ner till tåget.
Lovar att det kommer en uppdatering här ikväll eller imorgon om allt roligt som hände!


G.A.F.L
Daniel Moretto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0